Meest gestelde vragen

De Barcelona Fan Shop is een initiatief van NBD Sports te Rosmalen.

Hieronder treft u een aantal veelgestelde vragen met de antwoorden daarop aan.

Zijn jullie producten en/of de bedrukking origineel?
Al onze producten zijn origineel en door FC Barcelona goedgekeurd. Ook de bedrukking is de officiële.

Moet ik bij het wassen nog ergens op letten?
Voetbalshirts (zeker met bedrukking) dient u altijd binnenstebuiten te wassen, niet warmer dan 40°C, bij voorkeur op 30°C. Gebruik absoluut géén wasverzachter, dit kan de lijmlaag van de bedrukking aantasten. Verder niet centrifugeren, niet in de droger, niet chemisch wassen of bleken en niet strijken.

Wat is de gebruikelijke levertijd?
De levertijd kan variëren en ligt tussen de 5 t/m 10 werkdagen (gemiddeld 7 werkdagen), na ontvangst van uw betaling. Voor te bedrukken artikelen geldt een levertijd van 8 t/m 14 werkdagen (gemiddeld 10 werkdagen). Hier geldt overigens wel "zolang de voorrraad strekt". Als gevolg van intervallen tussen de updates kan het namelijk voorkomen dat een bepaald artikel in een bepaalde maat wel op onze shop staat, maar niet meer leverbaar is. Artikelen met bedrukking kennen een langere levertijd.

Meer details aangaande de levertijd vindt u in de algemene voorwaarden onder Artikel 6.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 5,95. Buiten Nederland, maar binnen Europa, zijn de verzendkosten € 14,95. Buiten Europa zijn de verzendkosten € 24,95.

Hoe wordt er bezorgd?
Wij maken gebruik van de diensten van PostNL (voorheen TNT Pakket Post) met 24-uurs bezorging. Wanneer een pakket een eerste keer niet bij u kan worden afgeleverd, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als dit niet lukt, dan krijgt u van de chauffeur een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website 'PostNL-ontvangen' een keuze maken voor een tweede pakketbezorging. Wilt u op dat moment het pakket liever bij uw buren of op het PostNL Postkantoor laten bezorgen? Die keuze kunt u dan zelf maken. Maakt u geen keuze voor een tweede pakket bezorging? Dan wordt uw pakket de volgende werkdag bij u bezorgd.

Met uw postcode en huisnummer kunt u bekijken hoe laat u de chauffeur kunt verwachten. Dit kan tot drie dagen vooruit. Was u niet thuis was toen uw pakket werd bezorgd? U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:
■ Pakket ontvangen op het oorspronkelijke adres op een andere dag tot vijf dagen vooruit;
■ Pakket ontvangen bij uw buren met dezelfde postcode;
■ Pakket ontvangen bij uw buren met dezelfde postcode en op een andere dag;
■ Pakket bezorging op een PostNL Postkantoor bij u in de buurt.

Pakket afhalen op PostNL Postkantoor
Wanneer zowel u, als de buren bij de tweede aanbieding van uw pakket niet thuis zijn, kunt u met de 'Niet-thuis-code' van de chauffeur de zending afhalen. U heeft hiervoor drie weken de tijd, daarna gaat de zending terug naar de afzender.

Waar zijn uw algemene voorwaarden?
Deze vindt u helemaal onderaan elke pagina. Voor het gemak ook hier een link naar onze algemene voorwaarden.

Kan ik artikelen ruilen?
U kunt de meeste artikelen ruilen door ze ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking aan ons terug te sturen en de verzendkosten (€ 6,00 voor Nederland) voor de extra verzending van  het vervangende artikel voor uw rekening te nemen.

Voor producten die in opdracht van de afnemer zijn gemonteerd (c.q. bedrukt), en als zodanig niet meer in de originele staat zonder beschadiging van het product zijn te herstellen, geldt de mogelijkheid tot ruilen, niet. Leveringen die niet voldoen aan de door de afnemer opgegeven montagegegevens worden hersteld door NBD Sports.

Lees voor meer informatie altijd de algemene voorwaarden!

Zit er garantie op jullie artikelen?
NBD Sports garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, zoals is vastgesteld door de producent van het geleverde artikel.

Voor meer details: lees de informatie hierover in de algemene voorwaarden!

Hebben jullie ook een winkel?
Wij hebben uitsluitend een internetshop en geen winkel. U kunt dus niet langskomen. Bestellingen dienen, vanwege facturering en automatisering, altijd via de webshop te worden geplaatst.

Wat is het verschil tussen 'knit' en 'woven' artikelen?
Het belangrijkste verschil is dat knit (gebreid) een stof is die uit één draad van lussen bestaat, rekbaar is en daardoor niet gemakkelijk kreukt. Woven (geweven) stoffen gebruiken meerdere draden haaks op elkaar, zijn op maat gemaakt en rekken weinig, wat vooral ook op lange termijn de indruk van hoogwaardiger kwaliteit wekt.

Kunt u mij meer uitleg geven over de betalingsvormen?
Wij kennen twee betalingsmethodes, te weten "bij vooruitbetaling" en via iDeal. Met deze methodes kunnen alle personen, die in het bezit zijn van een bankrekening, via onze shop bestellen.

Vooruitbetalen kunt u per elektronische bank- of girobetaling, dan wel door een blanco betalingsopdracht of acceptgiro in te vullen en op te sturen naar uw bank. iDeal is een samenwerkingsverband van alle Nederlandse banken waarbij u, tijdens het bestelproces, direct in uw eventuele internetbankrekening terecht komt en meteen een bankopdracht kunt verstrekken.

Ik wil bestellen en betalen vanuit het buitenland. Kan dat ook?
Ja dat kan. Onze gegevens voor betaling vanuit het buitenland zijn:
Bankrekening: 40.37.79.294, ten name van NBD Sports te Rosmalen.
IBAN: NL25ABNA0403779294.
BIC (swift address): ABNANL2A
Vergeet bij uw betaling alstublieft niet uw bestelnummer te vermelden.
Vergeet alstublieft ook niet om alle bankkosten voor uw rekening te nemen.

Als mijn bestelling niet op tijd geleverd kan worden, bijvoorbeeld met naderende verjaardag, heeft u dan een alternatief?
Als alternatief kunnen we u, via email, een leuke tegoedbon sturen, die u dan kunt gebruiken als aankondiging van het kado. Als u een dergelijke tegoedbon wilt ontvangen, verzoeken wij u vriendelijk dit ons even via email te laten weten.